برگزاری تور صنعتی اصفهان

شرکت کاوشگران بهبود کیفیت با همکاری شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی در آذرماه 1400 اقدام به برگزاری تور صنعتی به شهر اصفهان داشت که در این سفر، 25 نفر از بانوان کارآفرین استان حضور داشتند و این سفر به مدت 4 روز از تاریخ 23/09/1400  لغایت 26/09/1400 به طول انجامید

علت انتخاب تور صنعتی اصفهان :

استان اصفهان یک منطقه صنعتی و قطب مهم در تولید است که بهترین فرصت برای سرمایه گذاری را ارائه داده است. در تمام شهرستان ‌های این استان می توانید انواع صنایع را جستجو کنید.

از صنایع پایه و مادر گرفته تا صنایع زیر دستی و حتی کارگاه های تولیدی کوچک، همه در سراسر استان گسترده شده‌اند.

شهرک صنعتی جی

یکی از بزرگ ترین و معروف ترین شهرک های صنعتی اصفهان، شهرک صنعتی جی است. این شهرک در داخل شهر اصفهان قرار گرفته و در زمینی به وسعت ۳۰۹ هکتار گسترده شده است. بیشتر از ۵۷۰ واحد صنعتی در این شهرک مشغول به فعالیت هستند و حدود ۴۶۰ شرکت صنعتی بهره برداری شده اند.

شهرک صنعتی جی در اصفهان مجموعه ‌ای از صنایع متنوع کارخانجات کوچک و بزرگ با زمینه های مختلف را می ‌توان جستجو کرد. حوزه مواد غذایی، صنایع چاپ و بسته بندی، صنایع فلزات و ریخته گری، صنعت لاستیک و پلاستیک، تولید قطعات فلزی، صنایع لوازم خانگی، مواد و تجهیزات آزمایشگاهی و مواد اولیه شیمیایی، منسوجات، مواد و مصالح ساختمانی، نمونه ‌ای از مهمترین واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی جی هستند.

شهرک صنعتی مورچه خورت

یکی دیگر از معروف ترین و پر رونق ترین شهرک های صنعتی اصفهان، شهرک صنعتی مورچه خورت است. این شهرک صنعتی در شهرستان برخوار و میمه قرار دارد که در حقیقت یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی اصفهان را نیز تشکیل داده است. شهرک صنعتی مورچه خورت در مساحتی به وسعت ۵۳۵ هکتار گسترده شده که چیزی حدود ۳۷۶ هکتار آن به واحد صنعتی اختصاص دارد. بیشتر از ۵۰۰ کارخانه کارگاه و شرکت در این شهرک مشغول به فعالیت هستند. شهرک صنعتی مورچه خورت، فرصت‌های شغلی زیادی را هم برای شهروندان اصفهانی فراهم کرده است و هم جوانان اهل شهرستان میمه را پوشش می دهد.

تقریباً از تمام حوزه ‌های صنعتی می توان در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان واحدهای تولیدی را جستجو کرد. از لوازم خانگی گرفته تا مواد اولیه صنعتی، ماشین آلات، فلزات و معدن، مصالح ساختمانی، فولاد، آهن و غیره، همگی در شهرک صنعتی مورچه خورت، تولید و روانه بازار می شوند.

شهرک صنعتی رازی

بزرگترین و معروف ترین شهرک صنعتی اصفهان، شهرک صنعتی رازی در ۶۰ کیلومتری جاده اصفهان شهرضا است. در حقیقت، شهرک صنعتی رازی متعلق به محدوده شهرستان شهرضا محسوب می ‌شود. این شهرک صنعتی در زمینی به وسعت ۱۰۰۰ هکتار گسترده شده است و بیشترین و متنوع ترین واحدهای تولیدی را در خود جای داده است. شهرک صنعتی رازی را با نام “شهرک صنعتی رنگسازان شهرضا” نیز می شناسیم. این شهرک بیشتر از ۴۵۰ واحد تولیدی دارد که در آینده بیشتر از ۱۲۰ واحد صنعتی دیگر هم در حال توسعه و بهره برداری خواهد بود.

شرکت های شهرک صنعتی رازی شامل کارخانه های معروف تولید رنگ، رنگدانه صنعتی، مواد شیمیایی، صنایع دارویی، بهداشتی و آرایشی، شرکت های دانش بنیان در خدمات و تولید ماشین آلات صنعتی، صنایع غذایی، نظایر اینها می باشد. این شهرک از تمام امکانات برای تولید برخوردار است و تمام واحدهای تولیدی توانسته ‌اند محصولات خود را به بازار ارائه دهند.

شهرک صنعتی مبارکه

استان اصفهان از بزرگترین استان های پیشرفته در زمینه صنعت است و شهرک صنعتی مبارکه به دلیل قرار گرفتن در این استان و با توجه به موقعیت بسیار متمایز این منطقه یعنی برخورداری از نیروی کار مجرب و فراوان و نیز همجواری با کارخانجات تولید مواد اولیه مانند صنایع فولاد- ذوب آهن- پلی اکریل و دی ام تی توانسته است کارخانجات بزرگی همچون سپهر پلیمر سپاهان – فولاد ماهان سپاهان – گلتاش – اصفهان مقدم – قطور سازان اسپادان – پریس و چیکا را در خود جای دهد.

بازدید های تور صنعتی اصفهان

بازدید شماره یک :   شرکت بیسکویت نکیسا :

در این سفر 4 روزه، در ابتدا، بازدید از شرکت تولید بیسکوئیت نکیسا ( واقع در شهرک صنعتی جی ) انجام شد که خانم مهندس واعظی، مدیر عامل محترم این شرکت توضیحات لازم درباره تاریخچه کارخانه، فعالیتها و فرآیندهای تولید را بر عهده داشتند.

بازدید از بیسکوئیت نکیسا

بازدید شماره دو :   شرکت به سیم :

بعد از بازدید اول، بازدید از شرکت به سیم ( واقع در شهرک صنعتی مورچه خورت ) که در زمینه تولید سیم های فشار ضعیف و متوسط فعالیت داشت، بازدید انجام شد که خانم مهندس ایزدی، رئیس هیئت مدیره به همراه همسرشان آقای مهندس خوانسار، مدیرعامل محترم این شرکت در کنار گروه حضور داشتند و توضیحات کامل و جامعی درباره  محصولات تولیدی، فرآیندهای تولید و آزمون های لازم انجام دادند. مساعدت و همراهی این تیم قابل تحسین بود .

 

بازدید شماره سه : کارخانه قالب سازی حایر :

فعالیت این کارخانه در زمینه تولید قطعات مختلف دستگاه های تولید شده با برند های گروه صنعتی انتخاب ( اسنوا، تکنوگاز و دوو ) می باشد و در این بازدید که از کل کارخانه انجام شد، توضیحات فرآیندها بر عهده مدیر تولید این کارخانه بود.

قالب سازی حایر

بازدید شماره چهار : کارخانه تولید ماشین لباسشویی اسنوا :

فعالیت این کارخانه در زمینه تولید و مونتاژ دستگاه ماشین لباسشویی با برند اسنوا می باشد و در این بازدید که از کل کارخانه انجام شد، توضیحات فرآیندها بر عهده مدیر تولید این کارخانه بود.

لباسشویی اسنوا

بازدید شماره پنج :   نمایشگاه لوازم تولید شده در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک :

این بازدید از نمایشگاه محصولات تولید شده در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک که در آن تمامی محصولات در رنگها و مدلهای مختلف به نمایش گذاشته شده بود و مسئول نمایشگاه توضیحات تمامی محصولات، از سه برند اسنوا و تکنو گاز و دوو را برای گروه را انجام دادند.

بازدید شماره شش :  کارخانه ترام چاپ :

بازدید از شرکت ترام چاپ ( واقع در شهرک صنعتی رازی ) که در زمینه چاپ و بسته بندی مقوایی فعالیت داشت، با حضور خانم دکتر نژاد ستاری که رئیس هیئت مدیره و آقای احمدی مدیر عامل محترم این شرکت، توضیحات فرآیندهای تولید را بر عهده داشتند.

بازدید شماره هفت :  کارخانه پرشیا پک :

بعد از بازدید اول در تاریخ 24/09/1400، بازدید از شرکت پرشیا پک ( واقع در شهرک صنعتی مبارکه ) که در زمینه چاپ و بسته بندی پلاستیک فعالیت داشت، با حضور آقای مهندس علیخانی که مدیر کارخانه این شرکت بودند، توضیحات مربوط به فرآیندهای این شرکت را بر عهده داشتند.

جلسه هم اندیشی

این جلسه که با حضور جمعی از بانوان کار آفرین برگزار شد، در رابطه با عناوین ذیل بین اعضا بحث و گفت و گو انجام شد :

  • بازدید های انجام شده
  • مشکلات و چالش های زمینه فعالیت هر شرکت
  • پروژه ها و شکست های بانوان شرکت کننده
  • تجربیات در زمینه صادرات