اهمیت آموزش سازمانی و توسعه آن :

یک سازمان از مجموع توانایی های کارمندانش تشکیل می شود و رشد می کند ، بنابراین سازمانها باید تمام توان خود را برای اطمینان از عملکرد کارمندان ، آموزش سازمانی و توسعه آنها برای رسیدن به نقطه اوج خود انجام دهند.

"<yoastmark

امروزه دنیای کسب و کار به سرعت در حال تغییر و پیشرفت می باشد و آموزش سازمانی و توسعه ، یک عملکرد ضروری برای هر سازمان است.

با این وجود بحث آموزش سازمانی و توسعه یکی از کم اولویت ترین مسائل در اکثر شرکت ها محسوب می شود.  همانطور که می دانید ، در برگزاری جلسات آموزش سازمانی مناسب برای کارمندان ارزش بسیار زیادی وجود دارد. آموزش به کارمندان اجازه می دهد مهارت های جدیدی کسب کنند ، مهارت های موجود خود را بهبود بخشند  ، عملکرد بهتری داشته باشند ، بهره وری را افزایش دهند و رهبران بهتری باشند. از آنجا که یک شرکت مجموع آنچه کارکنان به صورت جداگانه بدست می آورند است ، سازمانها باید تمام توان خود را برای اطمینان از عملکرد کارمندان در اوج خود انجام دهند.

در ادامه چندمورد از اهمیت آموزش سازمانی و توسعه را با هم بررسی می کنیم :

  • جهت گیری استخدام جدید

آموزش سازمانی به ویژه برای کارمندان جدید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این مورد را می توان توسط شخصی در شرکت انجام داد و باید به عنوان بستری برای سرعت بخشیدن به آشنایی کارمندان جدید با فرآیندهای شرکت و رفع هرگونه شکاف مهارت ها در نظر بگیرید.

  • رفع کاستی ها

هر فردی کمبودهایی دارد و آموزش و پیشرفت به کارکنان کمک می کند تا آنها را کمرنگ تر کنند. به عنوان مثال ، در شرکت های بزرگ کل تعداد کارمندان را در چندین گروه تقسیم می کنند تا آموزش متمرکز مربوط به آن گروه ها را ارائه دهند- آموزش فروش ، مدیران ، مدیریت میانی ، رهبر ارشد ، رهبر اجرایی و… .

  • بهبود در عملکرد

در صورت رفع نواقص و ضعف ها ، بدیهی است که عملکرد یک کارمند بهبود می یابد. با این وجود ، آموزش و توسعه همچنین برای تقویت نقاط قوت و کسب مهارتهای جدید ادامه می یابد.

"بهبود

  • رضایت کارمندان

شرکتی که در امر آموزش سازمانی و توسعه سرمایه گذاری می کند ، معمولاً کارمندان نیز رضایت بیشتری از فعالیت های خود خواهند داشت. با این حال ، آموزش برای کارمندان است و آنها باید به خوبی آموزش ببینند و در سازمان از اطلاعات خود برای بهبود فرآیند ها و رشد و توسعه استفاده کنند. اگر آموزش و پیشرفت خسته کننده و کسل کننده شود و کارمندان صرفاً به دلیل مجبور بودن در آن شرکت کنند بی فایده خواهد بود. ما در شرکت کاوشگران بهبود کیفیت به عنوان مجری برگزاری دوره های آموزشی برای سازمان ها و افرادی که به دنبال یادگیری و شروع فعالیت خود در بازار کار با تجربه بیشتر هستند ، بر آموزش های خاص صنعت تأکید داریم و تمرکز خود را بر روی آموزش هایی قرار دادیم که به پیشرفت صنعت و کسب و کار شما کمک میکند.

  • بهره وری بیشتر

در جهانی که به سرعت در حال تحول است ، بهره وری نه تنها به کارمندان وابسته است بلکه به فناوری مورد استفاده آنها نیز بستگی دارد. آموزش سازمانی و توسعه تا حد زیادی در به روزرسانی کارمندان با فناوری جدید ، استفاده بهتر از منابع موجود و سپس کنار گذاشتن موارد منسوخ شده موثر است. آموزش سازمانی و توسعه تا حد زیادی به انجام فرآیند ها با کارآمدترین و پربارترین روش کمک می کند.

کارکنانی که در آموزشهای متناسب با فعالیت خود شرکت کرده اند ، به نظارت و راهنمایی کمتری نیاز دارند. آموزش سازمانی ، مهارت های لازم را در کارمندان ایجاد می کند و آنها را قادر می سازد تا وظایف خود را به طور مستقل انجام دهند. این امر همچنین به سرپرستان و مدیریت امکان می دهد تا بر بخشهای فشرده تری تمرکز کنند.

"دوره

برای تبدیل شرکت خود به یک سازمان یادگیرنده با تشویق فرهنگ یادگیری مستمر در بین کارکنان ، ما یک ابتکار آموزش سازمانی و توسعه را آغاز کرده ایم. که برای افزایش قدرت ، هدایت و جهت دهی به فعالیت کارمندان و در نهایت سازمان شما می باشد . کاوشگران بهبود کیفیت جلسات آموزشی مختلفی را در زمینه افزایش دانش سازمانی و مهارت و روند بهبود فرآیند ها برگزار می کند.

این شبکه جلسات مختلف آموزشی را بر اساس متدولوژی های یادگیری تجربی تسهیل می کند. ما همچنین با کارشناسان و مدرسان به نام کشور همکاری می کنیم. نتایج حاصل از ابتکارات آموزش سازمانی و توسعه کاوشگران بسیار مثبت بوده و به وضوح نشان می دهد که تنها تجربه کافی نیست و هر سازمان برای ادامه بقا و رشد خود نیاز به آموزش های مختلف برای کارمندانش دارد.

برنامه های آموزش و توسعه می تواند تأثیر زیادی در یک شرکت داشته باشد. مانند هر عملکرد دیگری در شرکت شما ، آموزش و توسعه باید بر تولید نتایج هدفمند و ملموس برای تجارت ، متمرکز باشد. نکته اصلی این است که به طور جدی با آن برخورد کنیم و آن را یک سرمایه گذاری سرمایه ای بدانیم و نتیجه آن را ثبت کنیم.

کاوشگران بهبود کیفیت با در اختیار داشتن کادر مشاوران و مدرسان مجرب و با هدف ارائه خدمات به مدیران شرکت ها و سازمان ها، دوره های آموزشی را جهت بهبود فعالیت آنها برگزار میکند.

خدمات کاوشگران بهبود کیفیت :

  • اجرای دوره های آموزشی
  • ارزیابی و اثر بخش آموزشی
  • پیاده سازی استاندارد ISO 10015
  • پیاده سازی استاندارد ISO 29990
  • نیازسنجی آموزشی، تقویم آموزشی

کاوشگران بهبود کیفیت – مشاور مدیریت کسب و کار شما

  •