۵ روش برای بهبود و کنترل کیفیت در تولید

برای هر شخصی که در بخش تولید مشغول به کار می باشد ، بهبود و کنترل کیفیت برای موفقیت در همه سطوح ضروری است. كنترل كیفیت علاوه بر اینكه می تواند

کنترل کیفیت واحد های تولیدی

کنترل کیفیت واحد های تولیدی

باعث افزایش سود و كاهش نارضایتی (هم از طرف كارگران و هم از طرف مشتری) شود ، همچنین یك روش فعال برای مراقبت همزمان از كارمندان ، مشتریان و مدیران است.

اگر شما در تلاش برای بهبود کنترل کیفیت برای تولید ، به حداقل رساندن خطر و افزایش بهره وری سازمان خود هستید ، حتما می دانید که تنها کمی بهبود در روند و همکاری با یک مشاور کاربلد و با تجربه می تواند کمک زیادی به شما کند.

روش های هوشمندانه برای بهبود کنترل کیفیت در شرکت تولیدی:

یک استراتژی کنترل کیفیت هوشمند شامل کاهش خطر ، افزایش و بهبود آموزش ، ایجاد فرایندهای بهتر و ایمن تر و نظم دادن به محل کار برای همه افرادی است که در آن وقت می گذرانند. برای استفاده از روش های اثبات شده افزایش کنترل کیفیت و دستیابی به این اهداف مختلف در سازمان خود ، در ادامه با ما همراه باشید تا پنج نکته کلیدی و مهم را با هم بررسی کنیم:

۱٫ ایجاد فرایندهای مناسب:

کنترل کیفیت با فرآیندها شروع می شود. بدون فرآیندهایی در سطح عالی ، کنترل کیفیت خوب و بی نقص غیرممکن است. دلیل این موضوع هم خیلی ساده است: کنترل کیفیت یک مبحث فرمولی است. اگرچه نمی توانید از تصادفات گاه به گاه پیشگیری کنید ، اما می توانید با انجام ارزیابی منظم از عملیات و فرآیندها ، آنها را در صورت لزوم بهبود بخشید و از نظارت ها و اشتباهات سیستمی جلوگیری کنید.

در ابتدا اطمینان حاصل کنید که فرایندها به طور صحیح وجود دارند ، بنابراین کارمندان در نحوه انجام کار خود شک ندارند. این ارتقا ممکن است شامل افزایش آموزش ، افزایش راهنماها و منابع کارمندان و جلسات منظم درباره استانداردها و انتظارات جدید باشد. هنگامی که فرایندها برای آموزش و ایجاد انگیزه در کارمندان فراهم باشد ، کنترل کیفیت تا حد زیادی به خوبی پیش می رود و میتوان گفت که طبق روند منظمی پیش می رود.

۲٫ فضای کار را تمیز نگه دارید

عدم  نظم و تمیز کردن باعث آسیب می شود و احتمال خطاها را افزایش می دهد. همیشه باید نظافت محل کار را در اولویت قرار دهید. برای انجام این کار ، استانداردهای پاکیزگی را در محلی که همه کارمندان می توانند آنها را ببینند قرار دهید ، کارهای نظافت را به طور منظم انجام دهید و در صورت لزوم ، از یک یا چندین نفر با توجه به حجم کار برای نظافت محل کار کمک بگیرید و همیشه سعی کنید تا نظافت فضای کار را در حد مناسب حفظ کنید. محیط تمیز علاوه بر ایجاد فضای کاری بهتر برای کارمندان شما ، به افزایش کنترل کیفیت و کاهش خطر نیز کمک می کند.

۳٫ برگزاری آزمونهای بدون برنامه برای استفاده از تجهیزات :

یک آزمون بدون برنامه قبلی برای استفاده از تجهیزات ایمنی ، مانند یک مسابقه هیجان انگیز است. در طول آزمون برای استفاده از تجهیزات ، گروهی از کارمندان را به طور تصادفی انتخاب می کنید و از آنها در مورد استفاده از همه ماشین آلات مربوطه می پرسید. در طی فرآیند ، توجه ویژه ای به رعایت آنها به اقدامات ایمنی داشته باشید ، زیرا این موارد اغلب ضعیف ترین قسمت هایی هستند که باید بهشون توجه بشه و بیشترین نیاز به بهبود را دارند. اگرچه به نظر می رسد انجام این آزمایش یک کار سخت گیرانه باشد ، اما برای هر محل کاری جدیت در مورد بهبود اقدامات کنترل کیفیت و اطمینان از ایمنی و کارایی همه کارگران در کار ضروری است.

۴- لوازم یدکی ضروری را شناسایی کنید:

یکی از موارد معمول کنترل کیفیت که گاها نادیده گرفته می شود ، اطمینان از وجود لوازم یدکی کافی برای ضروری ترین ماشین

در صنعت است. این فرایند علاوه بر اینکه یک حرکت تجاری هوشمندانه است (در حالی که منتظر هستید قطعات تعمیر شود دیگر تأخیر در تولید وجود ندارد) ، از صدمات یا حوادث ناشی از قطعات فرسوده نیز جلوگیری می کند و به شما این اطمینان را می دهد که قطعات یدکی مورد نیاز شرکت را شناسایی کنید ، تأمین قطعات را ایجاد کنید و مطمئن باشید که آنها را در مکان مناسب و ایمن نگهداری می کنید که در اثر ذخیره نامناسب آسیب نخواهند دید. پس از ایجاد انبار و تامین قطعات مهم، به کارمندان اصلی اطلاع دهید که قطعات در چه مکانی نگهداری می شوند و در صورت خرابی قطعه ، برای دسترسی به آن چه کارهایی باید انجام دهند.

با یاداوری به کارمندان در مورد موجود بودن قطعات یدکی و اینکه برای استفاده از ماشین آلات دارای قطعات فرسوده باید از قطعات سالم و یا جدید استفاده کنند ، نیروی کار شما درگیر موضوع کنترل کیفیت نیز می شود.

کنترل کیفیت

کنترل کیفیت

۵- اطمینان حاصل کنید که مدیران به طور مناسب آموزش دیده اند:

اطمینان حاصل کنید که مدیران مهارت کافی در تفویض اختیارات ، ارتباطات و رهبری را برای ساخت و اجرای این فرایندها دارند. بهترین نقطه شروع در اینجا این است که مطمئن شوید سیستم های مناسبی برای آموزش مدیریت دارید و بررسی کنید که همه مدیران تمرکز و توجه کافی به مباحث کنترل کیفیت را داشته باشند.

کنترل کیفیت خوب با کمک مدیران شما شروع می شود. صرف نظر از اقدامات دیگر ، اگر رهبران شما نتوانند تیم خود را به درستی مدیریت کنند ، فرایندهای کنترل کیفیت موثر نخواهند بود.

کنترل کیفیت بهتر باعث ایجاد یک محل کار بهتر می شود:

یک شرکت کارآمد و سرآمد به مدیران خوبی نیاز دارد که مهارت های اساسی رهبری را تمرین می کنند. و مراحلی که برای بهبود كنترل كیفیت در یك محیط كار نیاز است را ایجاد می كنند. در حالی كه بهبود و افزایش كنترل كیفیت می تواند یك فرآیند طولانی باشد ، اما این یكی از مولفه های مهم اداره یك شركت تولیدی موفق است. همچنین باعث ایجاد تفاوت بین شرکت های رقیب می باشد.

نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید 🙂