چطور از تغییر شرایط برای راه اندازی و رشد کسب و کار استفاده کنیم؟

در تاریخ بشر اتفاقات غیر منتظره زیادی رخ داده که نیاز به انعطاف پذیری برای رشد کسب و کار ها احساس شده و کسب و کارها (و افراد) را ملزم به تغییر شیوه فعالیت خود کرده است. بهترین نمونه برای شروع هنگام تلاش برای برنامه ریزی چگونگی رشد کسب و کار خود در یک زمان ، جستجوی گذشته است همه مثال های زیر را می توان با همان مثال توضیح داد:

هر نمونه از تغییرات اجتماعی درهایی را باز می کند که قبلاً وجود نداشته اند. “

استفاده از شرایط برای رشد کسب و کار

استفاده از شرایط برای رشد کسب و کار

طاعون دهه ۱۳۴۰ را در نظر بگیرید: کارگران توانستند هزینه های بیشتری را برای کار خود بپردازند ، سیستم فئودالی فروپاشید و ظهور “اومانیسم” اتفاق افتاد.

در طی آنفلوانزای اسپانیایی (۱۹۱۸-۱۹۲۰) ، شرکت بل فون شروع به اتوماسیون سیستم های تلفنی خود کرد که منجر به رشد گسترده تجارت شد. چرا؟ به دلیل استفاده بیشتر از تلفن به دلیل تماس فیزیکی کمتر. این دوره زمانی همچنین نشان دهنده افزایش جمع آوری سیستماتیک و شفافیت در داده های بهداشت عمومی است.

 

در سال ۱۹۲۹ ، رکود بزرگ (۱۹۲۹) ایالات متحده را به لرزه درآورد و بسیاری از مشاغل به دنبال کاهش هزینه ها بودند. IBM سیستم حسابداری خودكار خود را منتشر كرد كه موجب صرفه جویی در شركت ها می شد ، به آنها كمك می كرد تا برای رشد مجدد مسیر خود را طی كنند و به رشد شهابی IBM كمك می كنند.

 

در دوران رکود اقتصادی دهه ۱۹۷۰ ، مک دونالد افتتاح فروشگاه جدید را با ۵۰٪ گسترش داد. این رکود اقتصادی منجر به دسترسی بهتر املاک و مستغلات شد و یک مزیت عمده نسبت به رقیب اصلی آنها – Burger King فراهم کرد. ارزش مک دونالد اکنون ۱۹ برابر بیشتر از برگر کینگ است و بیشترین دلیل آن در نتیجه اقدامات آنها در این رکود اقتصادی است.

نحوه برخورد آمازون با Dot-Com Bust در سال ۲۰۰۰ یکی از دلایلی است که امروزه آنها یک ژانگراوت فراساسازی هستند. آنها وجه نقد را احتکار کردند ، بازار خود را برای فروشندگان شخص ثالث باز کردند و سیستمی را ایجاد کردند که چرخه تبدیل پول نقد را کاهش می دهد – شکاف بین خرید یک محصول و تحقق پرداخت را کاهش می دهد.

 

چگونه Airbnb در دوران رکود رشد کرد؟
در رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ ، AirBnB راه اندازی و رشد می کند. خدمات آنها منبع درآمد اضافی برای صاحبان خانه فراهم می کرد – بسیاری از آنها از درامد پول نقد محروم بودند. این خدمات برای تجربه های منحصر به فرد در تعطیلات بسیار موثر واقع شد و با “ارتباط بین مردم ” که هتل ها و دیگر شرکت های پذیرایی نمی توانند به طور موثر داشته باشند ، فعالیت می کند و با رشد کسب و کار خود مواجه شده است.

airbnb-logo-red

airbnb-logo-red

اشتباه نکنید ، این دوران در تاریخ اثرات منفی بسیار زیادی بر زندگی میلیون ها نفر در سراسر جهان داشته است. همین امر در مورد COVID-19 کاملاً صادق است. هدف این وبلاگ روشن کردن این وقایع نیست. با این حال ، انکار این نکته غیرممکن است که در سطح فردی یا شرکتی ، رویدادهایی مانند رویدادی که اکنون با آن روبرو هستیم ، فرصتی برای رشد و نوآوری فراهم می کنند که می تواند تأثیر مثبتی بر جهان بگذارد.

 

نقش رهبر در هنگام تغییر چیست؟

در زمان تغییر ، رهبران برای رشد کسب و کار تان بسیار مهم هستند

  1. اعضای تیم را در هنگام بحث و مکالمه حول موضوع تغییر دهید و درگیر کنید ،
  2. به طور موثری از آنها برای حل مسائل کمک بخواهید ، تا برای تغییر آماده شوند ،
  3. در هر تغییری از آنها حمایت کنید.

اگر این سه مورد را انجام ندهید ، اعضای تیم احساس می کنند “در غبار رها شده اند” و فراموش شده اند در حالی که سازمان (و اغلب خود صنعت شما) در اطراف آنها تغییر می کند.

انعطاف پذیری در زمان تغییرات

انعطاف پذیری در زمان تغییرات

در ادامه ۵ روش برای استفاده از تغییرات به عنوان سکو پرتاب برای رشد کسب و کار آورده شده است:

کارآیی و منابع

چالش ها / فرصت ها:

  • کاهش بودجه ، کاهش هزینه ها ، سایر “اقدامات محاسباتی”
  • منابع کمتری در دسترس است
  • بیشترین دریافتی از کمترین

مراحل انجام:

  1. منابع فعلی را ارزیابی و سازماندهی کنید
  2. منابع را اولویت بندی کنید:منابع حرانی را از منابع غیر ضروری تفکیک کنید.
  3. با توجه به محدودیت ها ، منابعی را برای کاهش شناسایی کنید
  4. برای دستیابی به فعالیتهای اصلی و اهداف مهم با منابع محدود ، برنامه را ایجاد کنید + بحث و گفتگو کنید
رشد کسب و کار

رشد کسب و کار

خلاقیت و حل مسئله

چالش ها / فرصت ها:

  • مدل ها و فرایندهای قدیمی دیگر کارایی ندارند
  • مشکلات منحصر به فرد اغلب به راه حل های خلاقانه نیاز دارند
  • نیاز به بازاندیشی و ایجاد آینده شغلی خود دارید

مراحل انجام:

  1. محدودیت های فعلی را که مانع رشد شما می شوند ، روشن کنید. چه چیزی دیگر کار نمی کند و چرا
    از تیم و همکاران خود به دنبال دیدگاه ها و بینش باشید
  2. از کارمندان و مدیران بخواهید که ۵ ایده برای حل آنها بیاورند. بحث کنید تا ۳ گزینه برتر را پیدا کنید
  3. بهترین راه حل را تعیین کنید. در مورد پشتیبانی و منابع مورد نیاز به توافق برسید

چشم اندازهای منحصر به فرد

چالش ها / فرصت ها:

  • تغییر می تواند قطبی باشد
  • مردم می توانند تمایل داشته باشند از گفتگوهای سخت پرهیز کنند
  • تغییر فرصتی را برای مشارکت و همکاری با دیدگاه های متنوع فراهم می کند

مراحل انجام:

  1. مشخص کنید که تیم شما از نظر دیدگاه از چه تنوعی برخوردار است. این می تواند شما را از داشتن یک سازمان بهتر به عنوان یک کل و ایجاد رشد پایدار تجارت از طریق تغییر بازدارد.
  2. ارزیابی کنید که در کجای سازمان (و جاهای دیگر) این خلا را پر کنید
  3. چالش هایی را برای کسانی که دیدگاه منحصر به فرد دارند ارائه دهید
  4. موارد موفقیت را با دیگران – مدیران ، کارمندان و غیره – به اشتراک بگذارید.

 

رشد در زمان تغییر

رشد سازمان در زمان تغییر

آنچه با ارزش است نشان دهید

چالش ها / فرصت ها:

  •  بسیاری از کارمندان ممکن است با چالش های شخصی و شغلی روبرو باشند ، رشد کسب و کار آخرین چیزی است که ذهن آنها را درگیر خود کرده
  • تغییرات معمولاً همراه با مبارزه است
  • تغییر می تواند به عنوان فرصتی عمل کند تا به تیم شما نشان دهد که چقدر برای آنها ارزش قائل هستید
  • فرصت تعامل و افزایش تعهد

مراحل انجام:

  1. ارزشهای اصلی سازمان و فرهنگ اصلی خود را بیان کنید
  2. برای نحوه نمایش چالش های عملی ایجاد کنید/این ارزشها را در زمانهای پرچالش بررسی کنید
  3. بازخورد و ایده های دیگران را بپذیرید

رشد شخصی

چالش ها / فرصت ها:

  • در طول تغییر ، می تواند تمایل به “افت کار” داشته باشد
  • معمولاً احساس میکنید که تعداد خطا ها زیاد شدند ، که می تواند نشانه رشد باشد
  • رشد عظیم شخصی که در هنگام چالش ها اتفاق می افتد اغلب نادیده گرفته می شود

مراحل انجام:

  1. هر هفته یک ساعت اختصاص دهید تا شرایط چالشی را بررسی و مطالعه کنید
  2. مشخص کنید که قسمت هایی برای رشد شما مهمترین مناطق هستند
  3. بررسی کنید که چگونه تجربه تغییرات فعلی و آینده به رشد شما کمک میکند
  4. درباره رشد هم تیمی های خود با آنها مکالمه های مکرر داشته باشید

یک تغییر پایدار و معنادار فقط توسط یک شخص در یک شرکت حاصل نمی شود. این تغییر از مدیران ، کارمندان و سایر سهامداران شروع می شود. برای شما به عنوان یک رهبر تجارت مهم است که در عملکرد خود تعمق داشته باشید ، و نظرات و دیدگاه های افراد خود را در نظر بگیرید.

 

متفکر باشید ، گام های درست را بردارید ، و اعضای تیم خود را قادر سازید که بهترین نسخه از خودشان باشند و رشد کسب و کار شما به وجود خواهد آمد.

منبع: /https://www.vital-learning.com/