رهبر موفق کسب و کار

به اشتراک گذاری مطلب :

اغلب موفقیت یک شرکت به دست رهبرانش استوار است. رهبران تجارت وظیفه تعیین اهداف، ایجاد انگیزه در اعضای تیم و تجسم روحیه و فرهنگ شرکتی را که برای آن کار می کنند دارند. تبدیل شدن به یک رهبر موفق در کسب و کار به معنای داشتن مجموعه متنوعی از مهارت و کیفیت است.

همه ما می دانیم که، به عنوان کارآفرین، نیاز داریم کلاه های زیادی بپوشیم. ما اغلب مسئول طیف گسترده ای از مسئولیت ها، از بازاریابی و توسعه کسب و کار گرفته تا حسابداری و کنترل موجودی ها هستیم. با وجودی که یک کسب و کار رشد می کند و گردش مالی را مشاهده می کند، با این حال، من کارآفرینان را ترغیب می کنم برای انجام کارهایی که نمی توانند به خوبی انجام دهند یا اینکه از نقاط قوت اصلی خود استفاده نمی کنند، کمک بگیرند. در آن مرحله، داشتن مهارتهای رهبری توسعه یافته برای موفقیت بسیار مهم است.

در هر مشاغلی باید از افرادی که بدرستی وظایف خود را انجام میدهند و یا در مورد انجام وظایف مشتاق هستند، کمک بگیرید. به عنوان مثال، توسعه دهنده نیستید، بنابراین اگر یک پروژه به توسعه نرم افزار نیاز دارد، شما برای آن نیرو استخدام می کنید. هیچ یک از شما دوست ندارید که به کار حسابداری بپردازید، بنابراین شما هم افرادی را دارید که این کار را برای شما نیز انجام میدهند.

رهبر کسب و کار کیست؟

رهبر کسب و کار کسی است که برای دستیابی به یک هدف مشترک در یک شرکت، به گروهی از افراد انگیزه می دهد. این می تواند شخصی باشد که دارای موقعیتی مانند معاون رئیس جمهور یا مدیر اجرایی یک شرکت بزرگ یا سردبیر یا روزنامه باشد. همچنین می تواند کسی باشد که از آن موقعیت پایین تر باشد، مانند یک رهبر تیم یا یک مشاور فروش. به عبارت دیگر، شما لازم نیستید که میلیاردر شوید تا رهبر شوید: هر کس با مهارت های صحیح، فارغ از جایگاه خود در یک شرکت یا سازمان، می تواند یک رهبر موفق کسب و کار باشد.

 

رهبر موفق

 

پس از شروع به استخدام، خواه آزاد و کارمندان کار می کنید، باید اهمیت داشتن یک رهبر خوب را بدانید. در اینجا نکاتی را برای تبدیل شدن به یک رهبر موفق ذکر میکنیم:

  1. با تیم خود کار کنید

بهترین رهبران کسانی هستند که در کنار کارمندان خود کار میکنند. در یک زمینه کار آفرینی این به معنای این می باشد که شما به بدست آوردن رسانه های اجتماعی و تولید محتوا برای وبلاگ کمک می کنید و به برخی درخواست های خدمات مشتری خودتان را پاسخ می دهید و با مشتریان در مورد آنچه در مورد محصول یا خدمات شما دوست دارند صحبت میکنید. برای درک کامل افرادی که شما رهبری می کنید و اینکه چگونه باید آنها را رهبری کنید، باید کارهایی را که آنها انجام میدهند را انجام بدهید.

 

  1. فروتن باشید.

هیچ کس نمی خواهد برای کسی که  مغرور و خودخواه است کار کند. درعوض، برای همه خوشایند می باشد اگر شما تصدیق کنید در صورتیکه آنها اشتباه کرده باشند، پس به تیم خود اجازه دهید به جای اینکه آن را زیر فرش جارو کنند، از این اشتباه درس بگیرند. رهبران بزرگ نمیترسند از اینکه کامل نیستند را بپذیرند. وقتی به اندازه کافی فروتن هستید که موانع خود را به اشتراک بگذارید و راههای غلبه بر آن موانع را با تیم خود، به تقویت مشاغل و ایجاد فرهنگ منسجم تر بپردازید.

 

  1. درک کنید که هیچ کس کامل نیست.

یک رهبر موفق برای عظمت تیم خود را به سمت تلاش سوق می دهد، اما در صورت عدم رسیدن سریع به آن عظمت، سریع قضاوت نمیکنند. درعوض، رهبر به تیم خود کمک می کند تا مهارتهای موجود را ایجاد کند و مهارتهای جدیدی را ایجاد کند. هنگامی که کسی اشتباه می کند، به جای اینکه آنها را برای مسخره کردن مورد سرزنش قرار دهید، به آن شخص کمک کنید که از اشتباه گفته شده درس بگیرد. برای رسیدن به پیشرفت صبر لازم می باشد و یک رهبر خوب این را می فهمد.

 

  1. از مردم الهام بگیرید.

چرا کسی باید از آنچه انجام می دهید یا می گوید پیروی کند؟ اگر پاسخ شما فقط “از آنجا که من چنین گفتم”، شما یک مدیر هستید، نه یک رهبر. مردم باید از شما پیروی کنند زیرا آنها به رسالت شما اعتقاد دارند. برای اینکه بتوانید یک رهبر کاملاً موفق باشید، باید این مأموریت را به صورت واضح، مختصر و به شکلی به اشتراک بگذارید که به مردم الهام بخش باشد تا در جهت اهداف مشابه تلاش کنند.

 

  1. یادگیری را ادامه دهید.

به خاطر تیم و کل مشاغل خود، یک رهبر قدیمی منسوخ نباشید که دانش آن دیگر کاربرد عملی ندارد. درعوض، سعی کنید هر روز با صنعت، تیم و دنیای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. چشم انداز کلی شما باید گسترش یابد تا جایی برای افراد جدید و نوآوری فراهم شود. کسانی که شما هدایت می کنید به کسی که بیان میکند هیچ چیز را نمی داند اما به یادگیری خود ادامه می دهند اعتماد به نفس بیشتری دارند.

 

  1. ارزیابی کنید که مردم چگونه شما را درک می کنند.

سبک رهبری و شهرت شما باید متناسب با شغل و اهداف شما باشد. آیا وب سایتی راه اندازی کرده اید که به بچه های محلی کمک می کند خانواده هایی را که به مراقبت از کودکان احتیاج دارند پیدا کند؟ یک نگرش دلسوزانه از همه باعث می شود تیم و عموم شما از تجارت شما راحت شوند. اگر نقل قول های بیمه ای مقرون به صرفه را بدون هزینه های پنهان برای افراد طبقه متوسط ​​درج می کنید، ممکن است بخواهید به عنوان یک نوع سریع، قابل اعتماد و بدون مزخرف شناخته شوید.

شهرت شما در جامعه و محل کار شما می تواند بر نحوه عملکرد تیم شما تأثیر بگذارد، بنابراین هر زمان یک بار بررسی کنید تا مطمئن شوید ادراک شما با اهداف شما مطابقت دارد. خودتان باشید اما آگاه باشید که درک تیم شما و درک عموم مردم از شما چه تاثیری روی کسب و کار شما می گذارد.

 

  1. وقت افراد را تلف نکنید.

جلسات طولانی و کشیده چیزی از گذشته است. نیروی کار امروز از رهبرانی که به وقت خود احترام می گذارند، قدردانی می کند. نگه داشتن یک ساعت طولانی در آغاز هر روز کاری احتمالاً برعکس است. راه هایی برای برقراری ارتباط سریع با تیم خود پیدا کنید. به کارمندان خود اجازه دهید روشهایی را که کارآمدتر می دانند انجام دهند. هرچه بیشتر نشان دهید که به زمان دیگران احترام می گذارید، تیم شما تلاش می کند اهداف مشترک شما را برآورده سازد و سریعتر همه به آنجا خواهید رسید.

 

رهبر موفق

 

یک رهبر خوب کسب و کار دارای چندین ویژگی اصلی می باشند که به آنها برای موفقیت در یک نقش رهبری اجازه می دهد:

 

  • کنجکاوی

رهبران بزرگ در تمام مراحل کاری خود کنجکاو هستند. آنها به امید بهبود مستمر کسب  و کار خود، همواره به دنبال ایده های جدید و تاکتیک های نوآورانه هستند. این کنجکاوی و تمایل به تلاش برای چیزهای جدید می تواند تأثیر کمتری بر فرهنگ شرکت بگذارد، زیرا بهترین رهبران اعضای تیم خود را ترغیب می کنند تا همیشه پرسبک و مبتکر باشند.

  • خود ارزیابی

رهبران تجاری موفق گهگاه مکث می کنند تا نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کنند. یک رهبر موفق خوب آسیب پذیری ها و کاستی های آنها را بررسی می کند. انجام این کار باعث می شود تیم قدرتمندتر شود و به آنها امکان دهد وظایف خود را به اعضای تیم با توانایی هایی که در اختیار ندارند واگذار کند. رهبران موفق ضعف های خود را نیز شناسایی می کنند تا بتوانند در آینده در این زمینه ها بهبود یابند.

  • ارتباطات

برای رهبری موفقیت آمیز نیاز به برقراری ارتباط آزاد با بقیه تیم شما دارد. این بدان معناست که نه تنها اهداف و انتظارات شغلی برای تیم خود را بطور واضح بیان کنید بلکه پاسخگوی نیازهای گروه نیز باشید. برقراری ارتباط روشن به ویژه با نیروی کار غیر متمرکز حائز اهمیت است. رهبری بزرگ گاهی اوقات شامل وضع قانون است، اما بیشتر اوقات به هوش هیجانی نیاز دارد تا خواسته ها و نیازهای ظریف تیمی متنوع و پراکنده را تشخیص دهد. تیم های قوی از طریق ارتباطات واضح و مؤثر از بالا به پایین ساخته می شوند.

  • تنظیم اهداف

یک جنبه اساسی از رهبری خوب تعیین اهداف شفاف کسب و کار برای شرکت، تیم شما و خود است. کارآفرینان موفق و رهبران مشاغل، احتمالاً می توانند تیم خود را به انجام کارهای سخت اما لازم برای رسیدن به اهداف بزرگ انگیزه دهند، تا هنگامی که بتوانند دید گام به گام خود را برای نحوه تولید نتایج مطلوب بیان کنند.

  • ریسک پذیری

دنیای تجارت پر از چالش است و رهبری مؤثر و موفق باعث میشود بدانید چه موقع برای حل مشکلات ریسک کنید. یک رهبر واقعی مایل است به منظور تقویت عملکرد یا برای رسیدن به اهداف، استراتژی های غیر متعارف یا مخاطره آمیز را امتحان کند. با این وجود، پذیرفتن ریسک همان بی پروا بودن نیست و هرکسی که در نقش رهبری باشد باید جمع آوری داده ها و اجرای سناریوها را برای اطلاع رسانی در تصمیم گیری خود، حتی اگر خطرناک باشد انجام دهد.

 

چگونه می توانیم یک رهبر موفق کسب و کار باشید ؟

به نظر می رسد بسیاری از رهبران بزرگ مشاغل ذاتی رهبری دارند. با این وجود، رهبری کسب  وکار چیزی است که می توان آموخت، آموزش داد و تمرین کرد. بیایید نگاهی به برخی استراتژی هایی بیندازیم که می توانند به شما کمک کنند رهبر کسب و کار بهتری شوید:

  • سبک رهبری خود را پرورش دهید.

رهبران بزرگ غالباً دارای ترکیبی از ویژگیهای مختلف رهبری، مانند خلاقیت ، انگیزه، بینایی و همدلی هستند. با این حال، موفق ترین رهبران قادر به سازگاری با نیازهای موقعیت های مختلف هستند و از مجموعه متنوعی از مهارت های رهبری برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. سبک های مختلف رهبری نتایج متفاوتی را به وجود می آورد و شخصیت های خاصی متناسب با سبک های مختلف رهبری هستند. هنگامی که شما بفهمید چه نوع رهبری هستید، احساس بهتری در مورد نقاط قوت، ضعف و نوع ارتباط خود خواهید داشت که شما را به عنوان رهبر موفق تبدیل کرده و تیم خود را برای ایجاد همه انگیزه تشویق می کند.

  • آنطور که می روید آنرا بفهمید.

برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار، لازم نیست به مدرسه کسب و کار بروید. منتظر نمانید تا قبل از شروع ایده بزرگ خود، مسیر کاملی از تجارت آینده خود را دریابید. همه دائماً همانطور که می روند یاد می گیرند. اگر به کسی نگاه کنید و فکر کنید، “آنها این همه کار را از بین بردند” ، دوباره نگاه کنید و خود را در کفش های آن شخص تصور کنید. چه نوع افکار و ناامنی هایی را در موقعیت خود دارید؟ همه انسان هستند و همه شک و تردید دارند، حتی برخی از رهبران مؤثر کسب وکار. با انجام اظهارات شخصی، حفظ نگرش مثبت و آموزش خود در مورد زمینه ای که می خواهید وارد آن شوید، با شک و تردید مبارزه کنید و برای هر کاری احساس آمادگی خواهید کرد.

  • یک بیانیه مأموریت روشن تهیه کنید.

رهبری تجارت نیاز به بینش دارد. شما باید بر روی موضوعی متمرکز باشید که همواره شما را به جلو سوق دهد. چرا اینجوری میکنی؟ چرا مهم است؟ پاسخ این سؤالات را به بیانیه رسالت تجارت خود تبدیل کنید. بیانیه ماموریت تقطیر از ارزش های اصلی تجارت شما است که به عنوان اصولی راهنما برای اطلاع رسانی به فرهنگ شرکت، اهداف مشترک برای توسعه محصول و محیط کلی کار استفاده می شود. این به همان اندازه برای شما مناسب است و افرادی که مشغول به کار هستند و با شما هستند. مهم نیست که چه نوع مشاغلی را می خواهید شروع کنید، مهم است که خود و تیم خود را در این زمینه ترسیم کنید.

 

کاوشگران بهبود کیفیت – مشاور مدیریت کسب و کار شما 

 


به اشتراک گذاری مطلب :