بازاریابی و هدف از انجام آن چیست؟

به اشتراک گذاری مطلب :

بازاریابی فرآیند جذب افراد به محصول یا خدمات شرکت شما است. این امر از طریق تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل و درک منافع مشتری ایده آل شما اتفاق می افتد. بازاریابی به کلیه جنبه های یک تجارت، از جمله توسعه محصول، روش های توزیع، فروش و تبلیغات مربوط می شود.

بسیاری از مشاغل هنوز به روشهای سنتی و قدیمی کار می کنند و بر روشهای بازاریابی تبلیغاتی متکی هستند، در حالی که بسیاری از مشاغل بازاریابی دیجیتال را در دست گرفته اند و تغییر چشمگیری را داشته اند. با چنین تغییر چشمگیر در دنیای بازاریابی و تبلیغات، یک چیز  مهم وجود دارد که همیشه به همین صورت باقی می ماند. بازایابی اقدام یا فعالیت تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات، از جمله تحقیقات بازار و تبلیغات می باشد. بازاریابی با تبلیغات و فروش به شدت همپوشانی دارد. بازاریابی در تمام مراحل مشاغل، از آغاز تا پایان وجود دارد

در ابتدا، این سوال را می پرسیم که چرا بازاریابی یک مؤلفه ضروری در طول توسعه محصول یا رشد فروش یا توزیع خرده فروشی است. اما وقتی در مورد آن فکر می کنید معقول است، بازاریابان محکم انگشت خود را روی نبض شخصیت مصرف کننده شما می گیرند.

هدف از بازاریابی تحقیق و تجزیه و تحلیل مصرف کنندگان شما در همه زمان ها، انجام گروه های متمرکز، ارسال نظرسنجی، مطالعه عادات خرید آنلاین است و یک سوال اساسی را مطرح می کند: “کجا، چه زمان و چگونه مشتری ما می خواهد با تجارت ما ارتباط برقرار کند.

بازاریابی مدرن از دهه ۱۹۵۰ میلادی آغاز شد که مردم برای تأیید یک محصول، بیشتر از رسانه های چاپی شروع به استفاده کردند. از آنجا که تلویزیون، و به زودی، اینترنت، وارد خانوارها شد، بازاریابان می توانند کل کمپین ها را در چندین سیستم عامل انجام دهند. و همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، طی ۷۰ سال گذشته، بازاریابان برای تنظیم دقیق چگونگی فروش یک کالا به مصرف کنندگان برای بهینه سازی موفقیت، اهمیت بیشتری پیدا کرده اند.

در حقیقت، هدف اصلی بازاریابی جذب مشتری از طریق پیام رسانی به برند شما است. در حالت ایده آل، این پیام رسانی برای مخاطبان هدف شما مفید و آموزشی خواهد بود، بنابراین می توانید مصرف کنندگان را به عنوان رهبری تبدیل کنید.

بازاریابی

هدف از بازاریابی چیست؟

صرف نظر از زمان یا وضعیت صنعت، چهار هدف اصلی برای اجرای یک کمپین بازاریابی موفق برای تجارت شما وجود دارد.

 

  • آگاهی از برند را بسازید

برای اینکه بطور موثر محصول یا خدمات خود را به بازار عرضه کنید، ابتدا باید بدانید که به عنوان یک شرکت چه کسی هستید و همچنین مصرف کنندگان ایده آل شما چه کسانی هستند. نام تجاری شما به عنوان پایه ای برای کل شرکت شما که در اطراف ساخته خواهد شد عمل می کند. اگر ایده واضح و مشخصی در مورد اینکه شرکت شما کیست، ندارید، پس چگونه می توانید انتظار داشته باشید که مصرف کنندگان خود را درک کنند؟

در عصر دیجیتال و اینترنت امروز، نام تجاری شرکت شما می تواند با محتوا و ویژگیهای کارمندانتان در وب و همچنین تعامل بین شرکت شما با مشتری یا چشم انداز شما شکل بگیرد.

برای رسیدن به موفقیت یا حتی ایجاد یک برند قوی و موفق که به مخاطب هدف شما برسد، باید موارد زیر را تعریف کنید:

  • ما به عنوان یک شرکت، چه کسی هستیم؟
  • مردم برای یافتن محصولات / خدمات ما چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند؟
  • افراد خریدار ما چه کسانی هستند؟
  • چه چیزی ما را متفاوت می کند؟
  • چگونه می توانیم تخصص خود را از طریق محتوا و گرافیک ها انتقال دهیم؟
  • چه ارزشی ارائه می کنیم؟
  • چه چیزی باعث می شود مشتریان از ما خرید کنند؟ چه چیزی باعث بازگشت آنها می شود؟

هنگامی که توانستید به طور واضح، بنیادی را به عنوان یک برند ایجاد کنید، می توانید به صورت مؤثرتری اجرای یک کمپین بازاریابی را شروع کرده و در جهت افزایش آگاهی از برند کار کنید. با انجام این کار، شما مطمئن می شوید که توجه شما به برندتتان واجد شرایط و مطابق مستقیم با مخاطب هدف شما می باشد.

با توجه به تغییر چشمگیر مصرف کننده در یک دهه گذشته، موثرترین روش افزایش آگاهی از برند در حال حاضر شامل ایجاد محتوای بهینه شده در قالب وبلاگ، کتابهای الکترونیکی و انتشارات مطبوعاتی است تا شرکت خود را به طور کامل در دنیای رسانه های اجتماعی غوطه وری کنید و پیروان خودتان را و سایر چشم اندازهای مرتبط آن را مشغول کنید. رتبه بالا در موتورهای جستجو و حفظ حضور پرقدرت در رسانه های اجتماعی دو جنبه مهم افزایش آگاهی از برند است.

 

حتما بخوانید :   مدیریت برند چیست ؟

 

  • درگیر با مخاطب هدف

شبکه سازی در قرن بیست و یکم به سادگی امکان برقراری ارتباط با دوستان و خانواده را داشته است، تا به این ترتیب بتوانید از طریق تغذیه های خبری و هشدارها با برندها آگاه و در ارتباط باشید. این واقعیت که مصرف کنندگان و مخاطبان هدف شما توانایی برقراری ارتباط و گفتگو با شما (یا رقبای خود را دارند)، باعث می شود که از این منبع فوق العاده قدرتمند بهره برداری کنید.

برخی از راههای مؤثرتر برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف شما عبارتند از:

  • در همه شبکه های رسانه های اجتماعی شرکت کنید
  • به همه نظرات در مورد وبلاگ خود نظارت و پاسخ بدهید
  • در مورد سایر وبلاگ های برتر صنعت اظهار نظر کنید تا روابط برقرار کرده و قابل مشاهده باشید
  • محتوای برخی از پیروان تأثیرگذار خودتان را بازتوییت کنید
  • با درگیر شدن با مخاطب هدف خود، شما به طور موثری برند خود را انسانی سازی می کنید و همچنین خود را به عنوان یک فرد ایده آل برای خرید و یا تجارت در می آورید.

 

  • ترافیک، سبقت و فروش

همه صاحبان مشاغل و بازاریابان یک موضوع مشترک دارند که آن تولید مشتری و کسب درآمد می باشد. و اکنون، با بیش از ۷۵٪ از کل کاربران اینترنت که جستجوی محصول را بصورت آنلاین انجام می دهند، “یافتن” نیاز به تغییر از تبلیغات فیزیکی به بازاریابی مبتنی بر وب دارد.

اساس ایجاد سبقت و تقدم در عصر دیجیتال، محتوای بازاریابی با کیفیت است که به صورت مداوم تحویل داده می شود. این بدان معناست که وبلاگ نویسی، کتابهای الکترونیکی، عکسهای سفید، وبینارها، مطالب موردی و محتوای تصویری مانند اینفوگرافیک ها استاندارد جدیدی برای تولید ترافیک کافی به وب سایت شما هستند تا بتوانید تعداد نیازهای تجاری خود را بدست آورید.

هدف اصلی این محتوا پیدا کردن در موتورهای جستجو توسط چشم اندازهایی است که در جستجوی اصطلاحات مربوطه هستند. با انجام یک تجزیه و تحلیل کامل از کلمات کلیدی در مورد تمام صفحات محتوا و خدمات، می توانید موقعیتی به مراتب بهتر داشته باشید تا بتوانید با چشم اندازهایی که قبلاً علاقه زیادی به شما نشان داده اند و بیشتر به شما احتیاج دارند، پیدا کنید.

با این حال، هدف فقط ایجاد ترافیک به وب سایت شما نیست. وب سایت های مختلف دقیقاً مانند وب سایت شما وجود دارد، چه چیزی را ارائه می دهید که متفاوت است و یک تجربه منحصر به فرد را به بازدید کنندگان شما ارائه می دهد؟ پیشنهادات رایگان در قالب کتابهای الکترونیکی و وبینارها بسیار مؤثر است، زیرا فرصتی برای تولید برتری و همچنین فشار منجر به کاهش کم شدن فروش با معرفی مطالب مرتبط یا پیشرفته تر فراهم می کند. تمرکز همواره باید در آگاهی و کمک به چشم انداز شما باشد.

 

  • تخصص کارتان را اثبات کنید

هر کاری که در طول کل فعالیت بازاریابی انجام می دهید باید برای رسیدن به این هدف باشد. محتوای شما، مقالات وبلاگ، پیشنهادات، ارتباط با مشتری و تعامل در رسانه های اجتماعی باید همگی بر این باشد که خود و شرکت خود را به عنوان رهبران فکری کار و صنعت کنار بگذارید، زیرا وقتی نوبت به باز کردن کیف پول می رسد، مردم می خواهند با آنها تجارت کنند.

بار دیگر، محتوا بر اینجا حاکم است، زیرا وبلاگ نویسی و همچنین تعامل در رسانه های اجتماعی دو راه موثر برای انتقال تخصص شما هستند و در نتیجه شما را از رقابت جدا می کنند.

 

  • بازاریابی خود را تغییر دهید

 

بازاریابی و هدف آن

 

 

انواع بازاریابی

جایی که کمپین های بازاریابی شما در آن زندگی می کنند، کاملاً به جایی بستگی دارد که مشتریان شما وقت خود را سپری کنند. انجام تحقیقات بازار که تعیین می کند کدام نوع بازاریابی  و کدام یک از ابزارها در هر نوع، بهترین نوع برای ساخت برند شماست، برای شما مناسب است. در اینجا انواع مختلفی از بازاریابی وجود دارد که امروزه مرتبط هستند، برخی از آنها را با هم مرور می کنیم:

  • بازاریابی اینترنتی

با الهام از کمپین کالایی که به صورت آنلاین انجام شد، ایده حضور در اینترنت به دلایل تجاری نوعی بازاریابی در خود است.

بازاریابی اینترنتی

  • بهینه سازی موتور جستجو

مخفف “SEO”، این فرآیند بهینه سازی محتوا در وب سایت است به گونه ای که در نتایج موتور جستجو ظاهر می شود. این توسط بازاریاب ها برای جذب افرادی انجام می شود که جستجو انجام می دهند و این نشان می دهد که آنها علاقه مند به یادگیری یک صنعت خاص هستند.

  • بازاریابی وبلاگ

وبلاگها دیگر منحصر به نویسنده نیستند. هم اکنون برندها وبلاگ هایی را منتشر می کنند تا در مورد صنعت خود بنویسند و علاقه مشتریان بالقوه را که برای اطلاعات در اینترنت جستجو می کنند، پرورش دهند.

  • بازاریابی رسانه های اجتماعی

مشاغل می توانند از فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و شبکه های اجتماعی مشابه استفاده کنند تا با گذشت زمان برداشت های خود را بر مخاطبان خود ایجاد کنند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

 

  • بازاریابی چاپ

هرچه روزنامه ها و مجلات درک بیشتری از مشترک شدن در مطالب چاپی خود داشته باشند، مشاغل همچنان در انتشاراتی که مشتریان از آنها می خوانند، حمایت از مقالات، عکاسی و مطالب مشابه را پشتیبانی می کنند.

  • بازاریابی موتور جستجو

این نوع بازاریابی کمی متفاوت از SEO می باشد. مشاغل اکنون می توانند به موتور جستجوگر بپردازند تا پیوندهایی را در صفحه هایی از فهرست آن قرار دهند که مخاطبان خود را در معرض دید زیاد قرار دهند. (این مفهومی به نام “پرداخت به ازای هر کلیک” است).

  • بازاریابی ویدیویی

در حالی که زمانی تجارت فقط وجود داشت، بازاریابان اکنون برای ایجاد و انتشار انواع ویدیوهایی که سرگرم کننده و آموزش مشتریان اصلی خود هستند پول می گذارند.

 

بازاریابی و تبلیغات

اگر بازاریابی یک چرخ است، تبلیغات از آن چرخ صحبت می کند. بازاریابی مستلزم توسعه محصول، تحقیقات بازار، توزیع محصول، استراتژی فروش، روابط عمومی و پشتیبانی مشتری است. بازاریابی در کلیه مراحل فروش تجاری یک تجارت ضروری است و می تواند از بسترهای بی شماری، کانالهای رسانه های اجتماعی و تیمهای درون سازمان خود برای شناسایی مخاطبان خود، برقراری ارتباط با آن، تقویت صدای آن و ایجاد وفاداری به برند در طی زمان استفاده کند.

 

حتما بخوانید : وفاداری مشتری چیست ؟

 

از طرف دیگر تبلیغات فقط یکی از مؤلفه های بازاریابی است. این یک تلاش استراتژیک است که معمولاً برای پرداختن به آگاهی از یک محصول یا خدمات به عنوان بخشی از اهداف جامع تر که در بالا ذکر شد، هزینه می شود. به بیان ساده، این تنها روشی نیست که بازاریابان برای فروش یک محصول استفاده می کنند. تبلیغات در اینستاگرام و گوگل صورت میگیرد. اینستاگرام به طور کلی کانال تبلیغاتی نیست، اما هنگامی که برای برندسازی مورد استفاده قرار می گیرد، می توانید هر روز و یک بار پایگاهی از طرفداران را ایجاد کنید که برای یک کالای تبلیغاتی ملایم آماده هستند.

بازاریابی و تبلیغات

چهار p از بازاریابی

در دهه ۱۹۶۰، E Jerome McCarthy  با ۴ p  بازاریابی روبرو شد: محصول(product)، قیمت(price)، مکان(place)، تبلیغات(promotion).

در اصل، این ۴ مرحله نحوه تعامل بازاریابی با هر مرحله از تجارت را توضیح می دهند.

  • تولید – محصول

بیایید بگوییم که شما برای محصولی که می خواهید تجارت شما بفروشد، ایده آورده اید. بعد چی؟ اگر تازه شروع به فروش آن کنید، احتمالاً موفق نخواهید شد. درعوض، شما به تیم بازاریابی خود نیاز دارید تا تحقیقات بازار را انجام داده و به برخی از سؤالات مهم پاسخ دهید: مخاطب هدف شما کیست؟ آیا بازار مناسب این محصول است؟ چه پیام رسانی باعث افزایش فروش محصول می شود و بر روی کدام سیستم عامل ها؟ چگونه توسعه دهندگان محصول شما باید محصول را تغییر دهند تا احتمال موفقیت را افزایش دهند؟ گروه های کانون درباره محصول چه فکری می کنند و چه سؤال و یا تردیدی دارند؟

بازاریابان از جواب این سؤالات برای کمک به مشاغل در درک تقاضای محصول و افزایش کیفیت محصول با ذکر نگرانی های ناشی از گروه تمرکز یا شرکت کنندگان در نظرسنجی استفاده می کنند.

  • قیمت

تیم بازاریابی شما قیمت محصولات رقبا را بررسی می کند و یا از گروه های متمرکز و نظرسنجی ها استفاده می کند تا تخمین بزند مشتری ایده آل شما حاضر به پرداخت آن است. قیمت آن را خیلی زیاد کنید، و در یک مشتری ثابت مشتری از دست خواهید داد. قیمت آن را خیلی پایین بگذارید، و ممکن است پول بیشتری از آنچه بدست می آورید از دست بدهید. خوشبختانه بازاریابان می توانند از تحقیقات صنعت و تجزیه و تحلیل مصرف کننده استفاده کنند تا دامنه قیمت مناسبی را ارزیابی کنند.

  • محل

بسیار مهم است که بخش بازاریابی شما از درک و تجزیه و تحلیل آنها در مورد مصرف کنندگان مشاغل شما استفاده کند تا پیشنهادی در مورد چگونگی و فروش محصولات شما ارائه دهد. شاید آنها معتقدند که یک سایت تجارت الکترونیکی بهتر از یک محل خرده فروشی کار می کند، یا برعکس. یا، ممکن است آنها بتوانند بینش هایی را در مورد مکان های مناسب برای فروش محصول شما چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی ارائه دهند.

  • ترویج

این P احتمالاً موردی است که شما از آن انتظار دارید: تبلیغات شامل هرگونه تبلیغات آنلاین، چاپی یا رویدادی یا تخفیفی است که تیم بازاریابی شما برای افزایش آگاهی و علاقه به محصول شما ایجاد می کند و در نهایت منجر به فروش بیشتر می شود. در این مرحله، شما به احتمال زیاد روش هایی مانند کمپین های روابط عمومی، تبلیغات یا تبلیغات رسانه های اجتماعی را خواهید دید.

بازاریابی با کلیه حوزه های یک مشاغل در ارتباط است، بنابراین مهم است که بدانید که چگونه از بازاریابی استفاده کنید تا بهره وری و موفقیت کسب و کارتان افزایش یابد.

 

حال به این موضوع می رسیم که چرا بازاریابی مهم است؟  و ۹ دلیل که چرا واقعاً به بازاریابی احتیاج دارید

آیا می دانید مشتریان شما چه می خواهند؟ به نظر شما مشتریان به محصولات شما اعتماد دارند؟ آخرین باری که دیدید مشتری درمورد محصول یا خدمات شما توییت می کند؟ این یک شکایت بود یا تعارف؟ جواب همه این سؤالات مربوط به بازاریابی است. اینکه تجارت خود را چگونه بازاریابی می کنید، تعیین می کند که آیا شرکت موفق خواهد بود یا خیر. بازاریابی ابزاری است که برای ایجاد و حفظ تقاضا، ارتباط، شهرت، رقابت و … مورد استفاده قرار می گیرد. بدون آن، تجارت شما به دلیل عدم فروش ممکن است تعطیل شود.

 

پس چرا بازاریابی مهم است؟ این ۹ دلیل که واقعاً به آن احتیاج دارید را بررسی کنید.

 

        ۱٫ بازاریابی راهی مؤثر در جذب مشتری است

برای مشاغل شما مهم است که مشتریان خود را درگیر کنید. بازاریابی ابزاری است برای ادامه مکالمه. تعامل با مشتریان با فشار دادن پیشنهادات شما متفاوت است. تعامل شامل تأمین اطلاعات مربوط به محصولات و مشاغلتان به مشتریان است. همه چیز در مورد ایجاد محتوای تازه است. به مشتریان خود بگویید که آنها چه چیزی نمی دانند. بگذارید جالب باشد و ارزش وقت آنها را داشته باشد.

رسانه های اجتماعی یکی از بهترین سیستم عامل هایی است که می توانید مشتریان خود را درگیر کنید. برخی سازمانها از فیلم های کوتاه و سایر ترفندهای تحقیرآمیز برای تعامل با مشتری خود استفاده می کنند. با درگیر کردن مشتریان، بازاریابی به آنها تعلق خاطر می دهد.

        ۲٫ بازاریابی به ساخت و حفظ اعتبار شرکت کمک می کند

رشد و طول عمر کسب و کار شما با اعتبار کسب و کار شما ارتباط مثبت دارد. از این رو، عادلانه است که بگوییم شهرت شما ارزش برند شما را تعیین می کند. اکثر فعالیتهای بازاریابی در جهت ایجاد ارزش برند تجاری شرکت انجام می شود. اعتبار کسب و کار شما زمانی ساخته می شود که به طور مؤثر انتظارات مشتریان را برآورده کند. چنین مشاغل یک عضو مسئول جامعه تلقی می شود. مشتریان از اینکه با محصولات شما در ارتباط هستند افتخار می کنند.

بازاریابان از استراتژی های ارتباطی، برندسازی، روابط عمومی استفاده می کنند تا از حفظ اعتبار و اعتبار یک کسب و کار اطمینان حاصل کنند.

        ۳٫ بازاریابی به ایجاد رابطه بین یک تجارت و مشتریان کمک می کند

کسب و کارها باید با مشتری خود رابطه اعتماد و تفاهم برقرار کنند. بازاریابی چگونه این رابطه را برقرار می کند؟ بخش های تحقیق بازاریابی باید بر اساس جمعیت شناسی، روانشناسی و رفتار مصرف کننده باشد. بخش بندی به کسب و کار کمک می کند تا نیاز مشتریان خود را برآورده سازد و از این رو اعتماد خود را جلب کند. تیم محصول تضمین می کند که تجارت در آنچه در زمان مناسب وعده داده شده است، ارائه می دهد. این باعث می شود تا مشتریان وفادار باشند.

مشتریان وفادار اطمینان به خرید محصولات بیشتر از شما خواهند داشت. اعتماد و درک بین تجارت و مشتریان، فعالیتهای تجاری شما را بارورتر می کند.

       ۴٫ بازاریابی کانال ارتباطی است که برای آگاهی رسانی به مشتریان استفاده می شود

بازاریابی به مشتریان شما درباره محصولات یا خدماتی که به آنها ارائه می دهید اطلاع می دهد. از طریق بازاریابی، مشتریان با ارزش محصولات، استفاده از آنها و اطلاعات اضافی که ممکن است برای مشتریان مفید باشد آشنا می شوند. این آگاهی از برند را ایجاد می کند و باعث می شود تا کسب و کار از موضع خود متمایز شود.

رقابت سختی در بازار وجود دارد و برای متقاعد کردن مشتریان باید صدای مداوم باشید. به مشتریان خود از تخفیف ها و سایر ترفندهای رقابتی که قصد استفاده از آنها را دارید اطلاع دهید. از طریق ارتباطات، بازاریابی به تجارت شما کمک می کند تا رهبر بازار شود. این پست درباره نحوه دستیابی به یک مزیت رقابتی توضیح بیشتری می دهد.

         ۵٫ بازاریابی به افزایش فروش کمک می کند

بازاریابی از روشهای مختلفی برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما استفاده می کند. پس از تبلیغ یک محصول ، در حال حاضر روی رادار است و این احتمال فروش شما را افزایش می دهد. مشتریان ممکن است بخواهند محصولات یا خدمات شما را امتحان کنند و این تصمیم تصمیم گیری را برای شما ایجاد می کند. وقتی مشتریان از محصولات یا خدمات شما خوشحال می شوند، بدون اطلاع شما سفیران برند شما می شوند. آنها این کلمه را پخش می کنند و فروش شما شروع به افزایش می دهد.

مطمئن شوید که محصولات و خدمات با کیفیت بالا را برای تکمیل تلاشهای بازاریابی خود ارائه می دهید.

          ۶٫ کمک به بازاریابی در ارائه بینش درباره شغل شما

هر بازاریاب نیاز به هدف گیری مخاطبان مناسب را درک می کند. با این حال، شما باید محتوای مناسب برای به اشتراک گذاشتن با چنین مخاطبی داشته باشید. استراتژی های بازاریابی شما می تواند به شما کمک کند تا پیام های تجاری را به مخاطبان مورد نظر متقاعد کنید.

در این مرحله، شما باید پیام های مختلفی را آزمایش کنید و ببینید که چه چیزی مؤثر است. هنگامی که مجموعه های مختلف پیام رسانی را بر روی مخاطب هدف آزمایش کردید، یک پایه مناسب برای تلاش های بازاریابی خود خواهید یافت. به عنوان یک متریک عمل می کند و بینش لازم را برای جلوگیری از حدس زدن شما فراهم می کند.

         ۷٫ بازاریابی به کسب و کار شما برای حفظ ارتباط کمک می کند

هر بازاریاب نیاز به مختل کردن نظر مصرف کننده بالقوه را درباره سایر محصولات درک می کند. اما اشتباه نکنید که این شانس را به طور کامل استفاده کنید. اکثر مشاغل تصور می کنند که همیشه مارک مورد علاقه مشتری باقی می مانند زیرا مشتری تاکنون شکایت نکرده است. این طرز فکر غلط است. شما باید راه هایی برای ماندن در صدر ذهن مشتری پیدا کنید.

هر رابطه ای باید حفظ شود. بازاریابی به کسب و کار شما کمک می کند تا رابطه خود را با مشتریان حفظ کنید و این امر را به شما مرتبط نگه دارد. قبل از پرداختن به نیاز به حفظ مشتریان فعلی، روی دستیابی به مشتریان جدید تمرکز نکنید.

          ۸٫ بازاریابی گزینه های درآمد را ایجاد می کند

در مرحله راه اندازی، گزینه های شما پراکنده هستند زیرا بیشتر شما در بند پول نقد هستید. این گزینه های شما را محدود می کند. از آنجا که استراتژی های بازاریابی شما مشتریان و فرصت های درآمد بیشتری ایجاد می کنند، گزینه هایی را شروع خواهید کرد.  داشتن گزینه ها شجاعت لازم برای ورود به بازارهای جدید را به شما می دهد. شما این آزادی را خواهید داشت که اجازه دهید مشتریانی را که بیش از حد خواستار سلامت و رفاه شما هستند، رها کنید.

بدون بازاریابی، شما مجبور خواهید شد که با مشتریانی که از آنها خارج شده اید کار خود را ادامه دهید و بادام زمینی را به شما پرداخت می کنید.

         ۹٫ بازاریابی به تیم مدیریت کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای بگیرد

هر مشاغل با مشکلاتی روبرو هستند که می توانند چه چیزی، چه زمانی، برای چه کسی و چه میزان تولید کنند. یک فرآیند پیچیده و خسته کننده بقاء تجارت شما را تعیین می کند. در نتیجه، کسب و کارها برای اتخاذ این تصمیمات به شدت به سازوکارهای بازاریابی متکی هستند. چرا باید به مکانیسم های بازاریابی اعتماد کنید؟ این مکانیسم ها به عنوان یک پیوند قابل اعتماد بین تجارت و جامعه شما خدمت می کنند. آنها ذهن مردم را پرورش می دهند، به مردم آموزش می دهند و آنها را ترغیب به خرید می کنند.

 

چرا بازاریابی در ضرب و شتم رقبای تجاری شما مهم است؟

رقیب شما به طور فعال محصولات خود را بازاریابی می کند، آیا این به شما نمی گوید چرا بازاریابی مهم است؟ تنها راه برای به دست آوردن مزیت رقابتی نسبت به رقابت شما بازاریابی تهاجمی است. با این حال، لازم نیست هنگام بازاریابی در برابر رقیب خود، براق یا منفی باشید. به سادگی تحقیق در مورد آنچه مورد انتظار بازار هدف شما است، انجام دهید و سپس راه هایی برای ارائه محصولات یا خدمات بهتر پیدا کنید.

اگر محصول یا خدمات جدیدی را برای بازار ارائه می دهید، باید تهاجمی تر و استراتژیک تر باشید.

 

 

کاوشگران بهبود کیفیت –  مشاور مدیریت کسب و کار شما

 


به اشتراک گذاری مطلب :